.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بانک جهاني: سال 2009، "سال خطرناك"

رييس بانك جهاني در آستانه اجلاس "جي 8 " طي نامه‌اي به سران گروه هشت كشوور صنعتي تاكيد كرد، گروه هشت نبايد رشد و رونق اقتصادي جهان را در آينده نزديك قطعي تلقي كند.

روبرت زوليك در اين نامه كه خطاب به سيلويو برلوسكوني نخست وزير ايتاليا و ميزبان برگزاري نشست گروه هشت نوشته شده ، افزود : دخالت بانكهاي مركزي و دولتهاي مختلف جهان موجب برقراري ثبات نسبي در بازارهاي مالي جهان و رونق نسبي تقاضا شده است . ولي با اين وجود سال 2009 سال خطرناك است . دورنماي رشد اقتصادي سال 2010 چندان مطمئن نيست و نمي توان رشد و رونق اقتصادي جهان در آينده نزديك را مسلم و قطعي تلقي كرد .

وي در ادامه تصريح كرد ، من فكر مي كنم برخي از كشورهاي توسعه يافته دستيابي به رشد و رونق اقتصادي در آينده نزديك را كاملا آسان و در دسترس مي دانند . ولي اين مساله براي كشورهاي در حال توسعه چندان آسان و قابل دستيابي نخواهد بود .

سران گروه هشت قرار است در پايان نشست آكوييلا در ايتاليا بيانيه اي را در خصوص اوضاع و شرايط اقتصاد جهاني منتشر كنند . در اين نشست در خصوص اوضاع ايران ، كره شمالي و دزدان دريايي سومالي نيز بحث و تبادل نظر خواهد شد .

زوليك در ادامه خواستار توجه بيشتر كشورهاي صنعتي و توسعه يافته به بحران هاي اقتصادي كشورهاي فقير و در حال توسعه شد .

بر اساس آمارهاي بانك جهاني ، رشد اقتصادي كشورهاي در حال توسعه به غير از چين و هند امسال بيش از 1.6 درصد كاهش خواهد يافت . زوليك افزود : كاهش يك درصدي رشد اقتصادي در كشورهاي در حال توسعه مي تواند 20 ميليون نفر را به كام فقر اقتصادي بكشاند . كشورهاي آفريقايي با بيشترين تهديدات اقتصادي روبرو هستند ، افزايش شديد نرخ بيكاري به خصوص در بين جوانان و رشد سريع كسري بودجه اين كشورها را تهديد مي كند . بحران اقتصادي و مالي جهان در حال تبديل به بحران بشري و انساني در كشورهاي آفريقايي است .

بر خلاف كشورهاي توسعه يافته ، كشورهاي در حال توسعه در شرايطي نيستند كه بتوانند قرض كنند و وام بگيرند . كشورهاي توسعه يافته بايد به تعهدات خود در قبال كشورهاي فقير و در حال توسعه پايبند باشند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.